ubbink transport

ubbink transport

OSBO Ronde 3:

Zevenaar 4 - Doesborgh 2
Onze wedstrijd tegen Zevenaar 4  was geen succes.
We verloren met  1 ½ - 2 ½ . Maar halverwege de competitie staan we nog op plek 2, met maar 1 punt achter de koploper, dus het vervolg van de competitie belooft spannend te worden.

Frank begon wat  wild aan de wedstrijd en stond al snel heel erg kwetsbaar op de koningsvleugel. Maar via een flitsende Damezet stond zijn tegenstander mat achter de paaltjes. Frank begint op stoom te komen. Dit is al zijn tweede overwinning op rij.

Steffen heeft zijn draai nog niet gevonden. Ook deze partij ging verloren.  Ik heb de partij niet gezien, dus een verslagje is moeilijk.  Hopelijk gaat het in de tweede competitiehelft beter.

Chiels partij ging steeds gelijk op. In het eindspel stond het erg vast en geen van beide spelers kon of durfde het initiatief te nemen. Na een flink aantal wachtzetten van beide kanten kwamen ze remise overeen.

Albert.  Ik neem de volle verantwoording voor ons verlies.
Na een Italiaanse opening stond ik behoorlijk goed en actief. Mijn tegenstander bood remise aan, maar gezien de stand op dat moment wilde ik nog even door. En zelfs toen hij eeuwig schaak kon geven heb ik dat geblokkeerd door afruil van de Dames. Maar hoogmoed komt voor de val en met een mooie vrijpion kon hij promoveren en de winst pakken.