ubbink transport

ubbink transport

De Toren 5 j - DSG 2: 4½ - 1½

Vrijdagavond moesten we aantreden tegen een jeugdteam van de Arnhemse Schaakvereniging De Toren. Een grote vereniging met een heel enthousiaste en bloeiende jeugdafdeling.
In het verleden hebben we tegen die jeugd van De Toren nooit echt potten kunnen breken, maar resultaten uit het verleden ....  
Alleen de ingang vinden van het Olympus College kostte ons al de nodige hoofdbrekens en dan waren we nog niet eens begonnen. Het toegangshek was gesloten, want er mocht niet geparkeerd worden. Voor de tegenstander was het geen probleem die waren immers op de fiets, 
In het lokaal waar ook latijn werd gegeven moesten we onze partij spelen. Een mooie omgeving voor zo'n oude denksport. Mijn tegenstander bleek niet aanwezig te zijn. De klok werd aangezet en ondertussen werd er naarstig naar een geschikte vervanger gezocht. Het was de schaakavond van de jeugd, er waren er veel, dus dat was geen probleem.
Steffens tegenstander was een slim en vooral snel schakertje. Deed een zet en ging dan even naar de hal en daar zag ik hem, toen ik koffie haalde, met zijn vriendje en een stuiterballetje spelen. Af en toe keek hij eens door het raam om te kijken of meneer Brouwer al een zet had gedaan. Hij maakte met een erg mooie combinatie en een dameoffer een prachtig einde aan de partij: een stikmat, Maar ook Eric, Albert en Frank moesten er aan geloven. Toen waren alleen Jan en ik nog in de race. Ik haalde aan het tweede bord door een slordigheidje van mijn tegenstander het eerste punt binnen en Jan, die het langst bezig was, dwong met nog een paar minuten op[ de klok remise af door herhaling van zetten.